Cloudflare neemt Kivera over voor levering van eenvoudige, preventieve cloudbeveiliging

Deze overname voegt meer proactieve controles toe aan Cloudflare One, zodat bedrijven elke interactie beter kunnen beveiligen bij gebruik van providers van grote clouds

San Francisco, Californië, 8 oktober 2024 – Cloudflare, Inc. (NYSE: NET), het toonaangevende connectiviteitscloudbedrijf, heeft vandaag de overname van Kivera aangekondigd, een platform voor cloudbeveiliging, gegevensbescherming en compliance. Dankzij de combinatie van Kivera en het Cloudflare One-platform worden preventieve controles direct in het cloudimplementatieproces, ofwel 'inline', geplaatst. Dit voorkomt beveiligingsproblemen en -risico's voordat die zich voordoen en creëert een snellere, eenvoudigere en veiligere klantervaring.

Gartner® schat dat "tot aan 2027 99% van de gecompromitteerde records in cloudomgevingen het resultaat is van verkeerde configuraties door gebruikers en de compromittering van accounts, en dus niet een probleem bij de cloudaanbieder". Traditionele methoden om deze risico's aan te pakken, zoals cloud security posture management (CSPM)-systemen of infrastructure as code (IaC)-scanningtools, waarschuwen IT-teams en ontwikkelaars pas als er iets is misgegaan, waardoor deze teams onmiddellijk een verdedigende houding moeten aannemen. Tegelijkertijd is de hoeveelheid data die tussen organisaties en hun cloudproviders stroomt enorm toegenomen, waardoor de kans op gegevenslekken, complianceproblemen en, erger nog, mogelijke aanvallen veel groter is.

"Bij Cloudflare willen we het voor elke organisatie eenvoudig maken om alle data op het Internet te verbinden en te beschermen. Ons wereldwijde netwerk plaatst ons in de beste positie om dat voor miljoenen gebruikers overal ter wereld te doen. Bijna elke organisatie gebruikt nu meerdere clouds voor hun bedrijf, maar dat kan leiden tot meer risico's en onbedoelde fouten," zegt Matthew Prince, medeoprichter en CEO van Cloudflare. "Dankzij de integratie van het team en de technologie van Kivera kunnen we al onze klanten beter helpen om op de veiligste en betrouwbaarste manier met elke grote cloudprovider samen te werken."

Cloudflare One is een van de snelst groeiende platforms voor single-vendor secure access service edge (SASE)- en security service edge (SSE)- services. Bedrijven over de hele wereld vertrouwen op Cloudflare One voor hun veilige toegang tot web-, SaaS- en privé-apps of -infrastructuur, voor bescherming tegen cyberbedreigingen en handhaving van een robuuste gegevensbescherming in hun netwerken. Met de integratie van de technologie van Kivera biedt het SASE-platform van Cloudflare binnenkort binnen één uniform platform extra, preventieve cloudbeveiliging. Dankzij deze bedrijven kunnen klanten het volgende:

• Al hun cloudomgevingen beveiligen: de integratie van de technologie van Kivera creëert een eerste verdedigingslinie voor fouten bij cloudimplementatie door cloudmisconfiguraties te detecteren en vervolgens beveiligingsteams te waarschuwen, bij alle grote cloudproviders.
  • Preventieve beveiliging met één klik inschakelen: nu kunnen organisaties zich direct beschermen tegen cloudhacks die worden veroorzaakt door verkeerde configuraties en menselijke fouten, zoals het per ongeluk toestaan van openbare toegang of beleidsinconsistenties.
  • Gevoelige gegevens binnen hun organisatie houden: door eenvoudig grenzen te trekken rond hun cloudbronnen en tenants, kunnen klanten cloudtenantbewaking verplichten die ervoor zorgt dat gevoelige gegevens niet per ongeluk met derden worden gedeeld.
  • Schaduw-cloudinfrastructuur verminderen: elke interactie tussen een klant en zijn cloudprovider gebeurt binnen vooraf vastgestelde richtlijnen, waardoor de risico's van schaduw-IT, die kunnen leiden tot beveiligingsproblemen, compliance-schendingen, onbeheerde kosten en gegevenslekken, worden beperkt.
  • Compliance van cloudbeveiliging stroomlijnen: klanten kunnen automatisch compliance-regels beoordelen en verplichten op basis van de meest voorkomende regelgevingskaders.

"Te lang hebben beveiligingsteams binnen organisaties een inhaalslag moeten maken," zegt Vernon Jefferson, medeoprichter van Kivera. "Terwijl ze hun best doen om ervoor te zorgen dat gevoelige bedrijfsgegevens worden beschermd en aan compliance-verplichtingen wordt voldaan, worden ze gebombardeerd met waarschuwingen die ze vervolgens moeten onderzoeken. We geloven dat dit beter kan. We willen beveiligingsteams een voorsprong geven door fouten op cloudconfiguratieniveau te elimineren. Kivera heeft dit op een elegante manier opgelost en het is geweldig dat we deze technologie nu bij het bredere klantenbestand van Cloudflare kunnen introduceren."

In mei 2024 nam Cloudflare ook BastionZero over, een Zero Trust-bedrijf voor toegang tot infrastructuur. Hierdoor werd de scope van de VPN-vervangende oplossing van Cloudflare One uitgebreid van apps en netwerken naar infrastructuurbronnen. Samen leveren Kivera en BastionZero gecentraliseerd beveiligingsbeheer in hybride IT-omgevingen en bieden ze een moderne DevOps-vriendelijke manier om ondernemingen te helpen hun hybride infrastructuur te verbinden en te beschermen met best practices van Zero Trust.

Als u geïnteresseerd bent in vroege toegang, klik dan hier om u aan te melden voor de wachtlijst. Lees de blog hieronder voor meer informatie:

Blog: Cloudflare neemt Kivera over en breidt mogelijkheden voor cloudbeveiliging uit

Gartner naslagwerk

Gartner, Outcome-Driven Metrics You Can Use to Evaluate Cloud Security Controls, door Charlie Winckless, Paul Proctor, Manuel Acosta, 28 september 2023

GARTNER is een gedeponeerd handelsmerk en servicemerk van Gartner, Inc. en/of haar dochterondernemingen in de V.S. en internationaal en wordt hierin met toestemming gebruikt. Alle rechten voorbehouden.

Cloudflare, Inc. (NYSE: NET) is een groot connectiviteitscloudbedrijf met een missie om een beter internet te helpen bouwen. Het stelt organisaties in staat om hun medewerkers, applicaties en netwerken overal sneller en veiliger te maken, terwijl de complexiteit en de kosten afnemen. Cloudflare's connectiviteitscloud levert het meest complete, uniforme platform van cloud-native producten en ontwikkelaarstools, zodat elke organisatie de controle kan krijgen die ze nodig hebben om te werken, te ontwikkelen en hun bedrijf te versnellen.

Cloudflare wordt aangedreven door een van 's werelds grootste en meest verbonden netwerken en blokkeert dagelijks miljarden dreigingen online voor haar klanten. Miljoenen organisaties vertrouwen erop, van de grootste merken tot ondernemers en kleine bedrijven tot non-profitorganisaties, humanitaire groepen en overheden over de hele wereld.

Kom meer te weten over Cloudflare’s connectivitetiscloud op cloudflare.com/connectivity-cloud. Kom meer te weten over de laatste internettrends en -inzichten op https://radar.cloudflare.com.

Dit persbericht bevat toekomstgerichte uitspraken zoals bedoeld in Sectie 27A van de Securities Act van 1933, zoals gewijzigd, en Sectie 21E van de Securities Exchange Act van 1934, zoals gewijzigd, welke uitspraken aanzienlijke risico's en onzekerheden met zich meebrengen. In sommige gevallen kun je toekomstgerichte uitspraken herkennen aan woorden als 'kunnen', 'zullen', 'zouden moeten', 'verwachten', 'verkennen', 'plannen', 'anticiperen', 'zouden kunnen', 'voornemen', 'doel', 'projecteren', 'overwegen', 'geloven', 'schatten', 'voorspellen', 'potentieel' of 'doorgaan' of de negatieve equivalenten van deze woorden, of andere soortgelijke termen of uitdrukkingen die Cloudflare's verwachtingen, strategie, plannen of bedoelingen betreffen. Niet alle toekomstgerichte uitspraken bevatten echter deze identificerende woorden. Toekomstgerichte verklaringen uitgedrukt of geïmpliceerd in dit persbericht omvatten, maar zijn niet beperkt tot, verklaringen met betrekking tot de mogelijkheden en effectiviteit van Cloudflare One en de andere producten en technologie van Cloudflare en de producten en technologie van Kivera, de voordelen voor klanten van Cloudflare van het gebruik van Cloudflare One en andere producten en technologie van Cloudflare en de producten en technologie van Kivera, het moment waarop Cloudflare One en de producten en technologie van Kivera of een van de gerelateerde functies algemeen beschikbaar zullen zijn voor alle huidige en potentiële klanten van Cloudflare, plannen van Cloudflare, doelstellingen en timing voor de integratie van de producten en technologie van Kivera in Cloudflare One, technologische ontwikkeling van Cloudflare, toekomstige activiteiten, groei, initiatieven of strategieën, en opmerkingen van de CEO van Cloudflare*** ***en anderen. De daadwerkelijke resultaten kunnen wezenlijk verschillen van de resultaten die vermeld of geïmpliceerd zijn in toekomstgerichte verklaringen door een aantal factoren, waaronder maar niet beperkt tot risico's die worden beschreven in Cloudflare's filings bij de Securities and Exchange Commission (SEC), waaronder Cloudflare's Quarterly Report on Form 10-Q ingediend op 1 augustus 2024, evenals andere filings die Cloudflare van tijd tot tijd kan doen bij de SEC.

© 2024 Cloudflare Inc. Alle rechten voorbehouden. Cloudflare, het Cloudflare-logo en andere Cloudflare-merken zijn handelsmerken en/of geregistreerde handelsmerken van Cloudflare, Inc. in de VS en andere rechtsgebieden. Alle andere merken en namen waarnaar in dit document wordt verwezen, kunnen handelsmerken zijn van hun respectieve eigenaars.

Mediacontacten

Cloudflare, Inc.